Inbound marketing.

Just nu förändras affärsmodellerna för många företag radikalt. I och med digitaliseringen så förändras kundernas köpresa och det blir allt viktigare att framgångsrikt kommunicera i alla delar av köpresan. Här fyller Content Marketing en viktig roll, inte minst i kombination med en strategi för Inbound Marketing.

Inbound som begrepp innefattar alla de ansträngningar som man som företag för för att fånga presumtiva kunder online genom attraktivt innehåll, leda dessa in till en webbplats  och där försöka konvertera dessa besökare till leads och/eller försäljning.

Just nu pågår en teknisk revolution inom marknadsföring där marknadsprocesserna alltmer automatiseras för att stödja denna typ av arbetssätt. På senare tid har det därför utvecklats ett stort antal tekniklösningar för marketing automation, eller automatiserad marknadsföring, som fler och fler nu implementerar.

A och O för framgångsrik Inbound Marketing är att ha relevant och intressant innehåll som målgruppen är intresserade av att söka efter, läsa, ladda ner och sprida vidare.

Det är innehållet som ska locka besökare till vår webbsajt och det är också det som ska göra att våra besökare vill ladda ner fördjupningsmaterial såsom till exempel ett whitepaper, en eBok, en guide eller en videotutorial. Betalningen för att ta del av innehållet är kontaktdetaljer som vi kan använda för vidare bearbetning i en leadsprocess.

Vi på the Content Family kan hjälpa våra uppdragsgivare i alla delar av Inbound Marketing-processen.  Till exempel med strategi, innehållsproduktion, distribution av innehåll, konvertering till leads/försäljning samt med analys, mätning och uppföljning.