Contenthubbar.

En tydlig trend inom Content Marketing är att skapa en digital samlingsplats för företagets eller organisationens innehåll. En webbsida som kan fungera som kunskapsbank med artiklar eller blogginlägg, fördjupande material, video/rörligt material, kuraterat innehåll och varför inte poddcasts där presumtiva och befintliga kunder kan hitta relevant information som kan hjälpa dem vidare i köpprocessen.

Denna ”contenthubb” optimeras för att synas så bra som möjligt i sökmotorerna och kan även fungera som en samlingsplats för flöden från olika sociala mediekanaler.

Contenthubben blir också ett viktigt verktyg för konvertering till leads och försäljning och om man jobbar med verktyg för marketing automation så bör dessa integreras i sajten.

Vi på The Content Family har flerårig erfarenhet från att bygga framgångsrika innehållshubbar integrerade med marketing automation-system, antingen som fristående sajter som en del av befintliga webbplatser. Vi kan hjälpa till med contenthubb-projekt från början till slut, från planering, till praktiskt genomförande och produktion, löpande publicering och uppföljning av resultat. Vi kan hjälpa till i delar av processen såsom till exempel en virtuell redaktion för innehållsproduktion.

Innehållshubben fungerar både för inbound marketing och som som landningssida för innehåll sprids via till exempel native-annonsering eller via sponsrade poster i sociala medier.

Analysföretaget Kissmetrics skriver mer om hur contenthubbar kan användas.