Så gör du ditt content mer kundfokuserat
Ibland kan det vara lätt att förlora sig i arbetet med att skapa innehåll. Det är vanligt att vi har en magkänsla för vad vi vill skapa, en övergripande idé och att vi utifrån detta sätter igång produktion av text, rörligt innehåll, sociala uppdateringar med mera. Tiden är ofta knapp och deadlinen kort.
Men sen när vi ser resultatet så blir vi ibland besvikna. Känslan är inte där, det var inte riktigt det här vi ville åstadkomma och vi blir osäkra på om vi verkligen kommer att få rätt effekt. Vill någon verkligen läsa eller titta på det här?
Anledningen till varför det kan bli så här är ofta helt enkelt ett bristfälligt förarbete. Vi har inte tänkt igenom vem vi faktiskt vill engagera, vad syftet är med det som vi producerar och vad vi vill uppnå i nästa steg.
Sajten searchenginewatch.com har publicerat en bra artikel om hur man kan strukturera förarbetet innan man sätter igång att producera innehåll. Utgångspunkten i deras fall är en gedigen SEO-analysen. Vi på The Content Family jobbar ofta utifrån just SEO-perspektivet när vi hjälper våra uppdragsgivare med innehåll som engagerar.
Hör av dig till oss på hej@thecontentfamily.se om du vill veta mer.
In an era of constant digital distractions, how do we compete long enough to convert? The trick is to make your content as customer focused as possible.
Det finns inga kommentarer.